..og kulden ute får denne kvinnen til å endelig strikke litt sokker! To par har det blitt foreløpig – fra garnlageret mitt selvfølgelig. De første er helt vanlige raggsokker i Heilo. Gode og varme! (Som man kan se på det dårlige bildet, så er de allerede i bruk..)

Det neste paret er strikket i en tråd babyull og en tråd pusete Kitten. De er tiltenkt prinsessen (som forøvrig har lengre føtter enn meg!) Siden jeg ikke var sikker på om jeg hadde nok pusegarn, prøvde jeg meg for første gang på å strikke sokker fra tåen og opp.

Det var ikke så vanskelig når jeg kunne følge denne oppskriften fra Liv, men sokkene ble litt hullete og løse i økningene på første sokken. Fant etterhvert ut at det ble finere å øke ved å strikke to masker i første maske, framfor å øke med kast. Skal nok forsøke meg på flere toe- ups, men først sjekke litt ut hvordan andre får fine økninger.

Disse to parene har redusert garnlageret med 180g. Det er ikke mye, men nå har jeg begynt på en skikkelig garnsluker av et prosjekt. Nemlig en genser/topp i dobbel babyull.  Mer om det senere, for nå står trening for tur. Ha en herlig dag🙂