I dag har jeg jobbet litt med en kjempeflott lampe som jeg har arvet av en venninne. Lampen er splitter ny, og var bestillt til en butikk fra østen. Dessverre var den dårlig pakket, og skjermen var full i bulker da den kom frem til Norge. Hun skulle egentlig bare kaste den, men synes det var greit at jeg adopterte den😉

Lampen er stor og passer godt som spisestuelampe, men jeg har en lampe over spisebordet fra før. Den lampen er jeg veldig glad i. Jeg vurderer å flytte den inn på soverommet for å gjøre plass til adoptivlampen om jeg klarer å fikse den opp skikkelig. På soverommet har jeg nemlig ennå ikke fått byttet ut den grusomme plafondlampen som kom med kjøpet av leiligheten.

Over er min nåværende spisestuelampe. Jeg synes godt den kan passe på et soverom også, eller hva? Idag fikk jeg laget mønster av skjermen, og deretter klippet jeg til en mønstret filt jeg kjøpte på Åhlens igår.

Jeg synes ikke det fungerte rent visuelt.. Filten har et veldig firkantet mønster, og man ser så tydelig at linjene  skrår rundt lampen. Dette skjer fordi lampen ikke er sylinderformet, men svakt konisk. Rent teknisk funket det bra – det var bare å stappe filten opp under stålringen🙂 Med litt spraylim hadde lampen vært ferdig… Det er altså en grunn til at tittelen har en «del 1». Jeg må jakte på en bedre løsning.