Har meldt meg på en strikkealong gjennom Hobbyboden kalt «Ingen bønn». Målet er å slanke garnlageret med 10 kilo i 2010, og førstekvinne i mål får gave av Iris🙂. Siden 2010 skal være et nøysomhetens år for meg, er dette en glimrende motivasjon for å slanke garnlageret mitt. Det har blitt ganske stort, spesielt etter at jeg gikk amok på opphørssalg😉 Jeg blir nok aldri første kvinne til 10 kg, men det er heller ikke målsettingen min. Målet mitt er å redusere garnhaugen ved å strikke ting jeg vet jeg, eller andre vil komme til å like og bruke.. Lettere sagt enn gjort, faktisk!

Jeg har så vidt satt igang –  har akkurat strikket ferdig et par ullsokker med  to Heilonøster ( som har vært samboerne mine på ikke mindre en 5 bosteder!! ) Sokker er ikke det mest spennende man kan strikke,  men akk så anvendelig. Jeg bruker konsekvent ullsokker. De tykke bruker jeg som tøfler ,og de tynne parene bruker jeg i støvletter.

Neste garn ut er to nøster Sandnes Smart i en grønn som var moderne for et par sesonger siden. Er usikker på hva skal jeg strikke, men har funnet to foreløpige forslag. Begge er gratis oppskrifter (se linker nedert i innlegget). Sokker er alltid anvendelig, og uglevottene var kjempesøte. Skulle egentlig ønske vottene var i barnestørrelse – da hadde det vært et lett valg! Hva ville du ha strikket?

link til

sokker

uglevotter