kollasj-skap

Lurte egentlig på om jeg skulle legge ut disse bildene, for de er ikke så gode.. Skapet står ikke i sitt rette miljø. I et hvitt rom med mer dagslys, ville man sett at det er i ulike lysblå toner malt på frihånd. jeg prøver å selge huset, og selv om ikke skapet passer helt inn her, klarte jeg ikke å la være å kjøpe det.. For 200 kroner var det et varp!

Da jeg kjøpte skapet var det svøpt i tykke lag med gammelrosa maling. Jeg forsøkte først å strippe det kjemisk (fy, jeg vet!!) og pusse med sandpapir. Jeg ønsket å la de ulike lagene med maling danne et furet og værbitt uttrykk, men det viste seg å være umulig. Fargene var så ulike at det ble mer tivoli chic enn shabby chic..

Skapet er malt med en vannbasert hvit maling som visstnok skal være en fullgod erstatning for oljemaling. I den har jeg hatt litt ren cyan (blå) gouachefarge i passende mengder. (kanskje en smule gult også? husker ikke helt..)  Jeg er forsåvidt fornøyd med resultatet, men jeg har ikke helt sluppet tanken om å heller male det hvitt, og pusse kantene med sandpapir. Jeg har imidlertid bestemt meg for å vente til jeg har flyttet inn et nytt sted. Forøvrig er jeg uenig i påstanden over.. heretter males møblene kun med olje!