dscn0140.jpg        dscn0146.jpg  

Ville bare vise noen av tingene jeg har kjøpt brukt den siste tiden. . Dessertskålene og flere gamle glass med lokk fant jeg på loppemarked. Jeg fikk fylle en varepose med ting for 40 kroner, men kom bare halvveis før jeg ga meg.  Er jo ingen vits å kjøpe bare for å ha noe. Gleder meg storlig til sesongen for loppemarkeder er i gang igjen – det er virkelig som å gå på skattejakt! 

Wanted to show a few of the things I `ve bought second hand. I just love garage sales, and I`m so happy that the season is almost here.

dscn0133.jpg  

Disse tre vintage objektene kjøpte jeg på marked i London. Skulle på strikkebutikken Loop, men endte opp med å bruke mest tid på dette sjarmerende markedet i Camden Passage. Den søte prestekragen er en nål fra 60-årene – tenkte jeg skulle bruke den på luer og sjal. Den grønne og blå festeanordningen i art deco-stil skal jeg bruke på en kort sommerjakke kalt «Spring Fling». (Delene til jakken er forøvrig ferdig, og skriker etter å bli montert.)

http://knitty.com/ISSUEspring05/PATTspringfling.html

Beltespennen i strass er victoriansk. Den er tenkt brukt på en genser fra Knitty kalt «TemptingII».

http://knitty.com/ISSUEwinter05/PATTtemptingII.html

PS! Kjøpte ingenting på Loop. Butikken var bitteliten, alt garn var fryktelig dyrt, og jeg ble helt stresset av å gå der inne.

These three objects was found at a market in Camden Passage, London. I was on my way to the yarn shop Loop, but spendt most of my time searching the stalls for jewellry. The flower pin was too cute to pass by, the art deco clasp will be used on a «Spring Fling» jacket, and the victorian buckle I have planned used on a «Tempting II». Oh, by the way; I did`nt by anything from the yarn shop – it was small, crowdy (with three people there), and expensive.