I julen fikk jeg virkelig bruk for strikkekunstene mine! Jeg lå nede for telling med en forkjølelse, og det så ikke ut til at jeg skulle få bruke min nydelige sorte stroppeløse kjole. Etter å ha lest et innlegg på Hobbyboden  om denne «capeleten», kom jeg på at jeg hadde oppskriften på link. I garnlageret mitt fant jeg noen rester hvit Cortina fra Sparkjøp, og det var heldigvis akkurat nok garn til å fullføre prosjektet. Det gikk med ca 2 nøster tilsammen. Capeleten var strikket på en kveld, og lunet godt på julaften – anbefales!

                                    dscn0542.jpg

                                    dscn0543.jpg

                                    dscn0541.jpg

Lyst å prøve deg på denne selv? Her er oppskriften (på engelsk). Godt nyttår ønskes dere alle!

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=62184.0