minst4.jpg  minst2.jpg  dscn0495-1.jpg  minst5.jpg 

dscn0492-1.jpg  

                 Former i utvikling…/ something`s taking shape….

I går hadde jeg en herlig dag! Jeg har nemlig fått anledning til å delta på et kurs i porselensstøping. Denne første dagen støpte vi gips i ulike former som melkekartonger, rømmebeger, pepperkakeboker og lignende. Mens formene tørket, skisset vi en del ideer. Så snart gipsen var ute av formene var det bare å finne fram kniven og prøve å takle formene som best vi kunne! Dette var tidkrevende, men jeg fant flyten og riktig koste meg. Da kvelden kom hadde jeg tre blemmer som bevis for alt mitt harde arbeid, hi,hi. Ja, jeg elsker å strikke, men av og til er det deilig å arbeide i helt andre materialer,  ikke sant?Jeg vil holde dere (alle tre…) oppdatert gjennom kurset, og kanskje inspirere dere til å prøve også?😉

Yesterday I had the luxury of attending a cource in porcelain casting. It was only the first of many days, but I enjoyed it sooo much!!! We started by making some plaster castings in different boxes, milk kartons etc, and carved out the shapes that we wanted. This takes time, but I got in to the flow and was very efficient. I also brought some work home, and now I have blisters to prove my hard work with the knife😉 As much as I love knitting, it is sometimes good to work in completely different materials. I will give updates as I go along, and perhaps inspire (all three of) you to try this too😉