pict0035.jpg

pict0036.jpg

Juli har vært GRÅ her på vestlandet, så da solen tittet fram på mandag, måtte jeg ut i hagen. KOSTE meg med strikketøy, kaffekopp og bok. Sneglene har spist opp halvparten av plantene mine, så viljen til å stelle og stulle i bedene er ikke til stede. Eller er sneglene bare en god unnskyldning for å la være ..? På kveldens værmelding ble det nettopp sagt at 3 fine dager er på vei til Bergen –  hurra for værdamene på tv2!

Er straks ferdig med ermene til alpacajakken. Hadde nok blitt ferdig i kveld om jeg ikke hadde fått venninnebesøk. Det går veldig bra å strikke ermene samtidig på rundpinne. Ser egentlig bare fordeler ved det; i tillegg til at de blir ferdig samtidig, er du også sikker på at de blir strikket likt. Jeg bruker en strikkemarkør mellom ermene slik at jeg husker hvilken vei jeg skal strikke. Har faktisk startet på mitt neste prosjekt også – ytterjakke fra den nye Dropskolleksjonen. Deilig med en avveksling fra pinne 3 –  denne jakken strikkes på pinne 8!! Startet med å strikke ermene, og skal jobbe meg bakover i oppskriften. Ryggen, som er enklest – tar jeg til slutt når jeg er lei😉