luer-pa-skra.jpg

Jeg er alltid på jakt etter gode lunchpause-oppskrifter. Altså oppskrifter en kan strikke raskt og uten å tenke for mye. Har opplevd noen ganger å komme hjem å måtte rekke opp alt, fordi tankene mine har vært andre steder… Fant denne lueoppskriften på nettet som jeg bare måtte prøve😉 Har strikket luene med samme masketall og med pinne nr 4, men i to ulike garntyper.  Den største er en god voksenmodell, strikket i topp t`tå, den minste passer et mindre barn, og er strikket i Rubin. Modellen har god fleksibilitet, og en kan tilpasse den ulike størrelser ved å strikke kortere eller lengre før en starter fellingen.

Den minste luen har fått en blomst med perler til dekor – den største skal også dekoreres men jeg får meg liksom ikke til å gjøre det ennå.. Flere som opplever slike vegringer?

I am always hunting for good lunchbreak-patterns. That is quick projects that doesn`t demand a lot of attention when you are knitting. I have experienced coming home, having to undo all my work, because my head was elsewhere… This pattern I found on the Internet, and I just had to try it out🙂 Both hats are knitted on sticks number 6, but in different yarn. The biggest is a good size for grown-ups, the smallest for a 2-6 year old. I have decorated the smallest one with a crocheted flower with beads. I will eventually decorate the big one as well, but for some reason I can`t seem to finish it off. Strange….